Nissan Skyline – synonim japońskiej motoryzacji

Lata 90-te, szczyt japońskiego dobrobytu, powstaje model Nissan Skyline R34, jedna z gwiazd „Szybkich i wściekłych”, bezkompromisowy sportowy samochód oferujący wszystko to co powinna oferować wyścigowa maszyna. Ale cofnijmy się trochę w czasie, do początku istnienia tego modelu. 

Początek długiej historii

Samochód Nissan Skyline rozpoczął swoją historię pod inna nazwą – Prince Skyline, był modelem luksusowym o lekko sportowym charakterze. Potem po raz kolejny zmienił nazwę, na Datsun 160K. Od tego czasu z generacji na generację Skyline stawał się coraz bardziej bezkompromisowy i sportowy. Początkowo były oferowane wersje coupe,sedan i hatchback, ale ta druga została stosunkowo szybko wyparta. 

Seria Rxx

Pierwszym modelem było R30, które w najmocniejszych wersjach osiągało moc w granicach 200 koni mechanicznych. Pierwszy prawdziwy popis Nissana Skyline’a odbył się przy okazji debiutu modelu R32. Oferował bardzo skomplikowany układ przeniesienia napędu na cztery koła, model wygrał liczne wyścigi, pojawił się też w wielu dziełach popkultury, między innymi w anime „InitialD”. Model R33 zdobył jeszcze większa medialną uwagę i jest uważany za najdziwniejszego Nissana Skyline, i niektórych za najpiękniejszego. Kolejny model R34 stał się kinematograficzną legendą przez serie filmów „Szybcy i wściekli”. 

Nissan GT-R R35

Premiera najszybszego Nissana Skyline’a odbyła się pod koniec roku 2007. Szybko okazało się, że za wielokrotnie niższą cenę oferuje on osiągi porównywalne do zdecydowanie droższych supersamochodów włoskich producentów. Stał się kolejnym hitem sprzedaży i przez pewien okres czasu nosił tytuł najszybszego coupe na świecie.